Provincie Antwerpen zoekt aannemer voor Havenwereld

In het voorjaar van 2026 openen de provincie Antwerpen en Port of Antwerp-Bruges Havenwereld, een belevingscentrum over de haven. Met een havenbelevingsparcours, games en doe-opdrachten wil het nieuwe belevingscentrum bezoekers onderdompelen in de fascinerende en verrassende wereld van de haven en jongeren warm maken voor een job in de sector. We zijn nu op zoek naar een aannemer.

Havenwereld zal de educatieve activiteiten van het provinciaal Havencentrum en de activiteiten gericht op het grote publiek van Portopolis van Port of Antwerp-Bruges integreren.

Naast jongeren en scholen zijn ook gezinnen, toeristen en groepen welkom om de boeiende wereld van de haven te ontdekken. Diverse sectoren, waaronder de industrie, logistiek en maritieme sector, evenals boeiende thema's zoals de energietransitie en innovatie, komen aan bod.

Havenwereld zal een prominente plaats krijgen op de Droogdokkensite in Antwerpen. Het nieuwe gebouw, ontworpen door Atelier Kempe Thill, zal ongeveer 1.500m² aan ruimte bieden voor beleving en kennis. Het gebouw wordt een combinatie van restauratie en nieuwbouw. Het ruwe, industriële karakter van de site blijft overeind. De opening van Havenwereld is gepland in het voorjaar van 2026.

Aannemer gezocht

Voor de bouw van dit havenbelevingscentrum zoeken we een aannemer.

Kandidaten vinden het volledige dossier Antwerpen – Droogdokkensite - bouwen van een havenbelevingscentrum op e-Procurement.