Wij zoeken een diensthoofd landbouw

30.08.2024

Als diensthoofd Landbouw ben je samen met je team verantwoordelijk voor het uitvoeren van het landbouwbeleid en het formuleren van nieuwe beleidsvoorstellen. Dienst Landbouw focust daarbij op drie thema’s. We zijn in Vlaanderen toonaangevend wat betreft ruimte voor landbouw door in te zetten op agrarische herontwikkeling. Ook geven we graag advies over ontwikkelingen in het agrarisch advies aan provinciale diensten. We initiëren en coördineren projecten die inzetten op water, energie en bodem. We kiezen hierbij niet voor quick wins, maar wel voor experiment en nieuwe wegen. Doet paludicultuur bij jou een belletje rinkelen?

Landbouw is een economische sector en kan daarom niet zonder realistisch verdienmodel. Ook daarbij zoeken we naar nieuwe kansen, bijvoorbeeld in de agro-ecologische landbouw. We doen dat niet alleen, maar bijna altijd in samenwerking met heel wat actoren. In het bijzonder werken we nauw samen met de praktijkcentra land- en tuinbouw in de provincie Antwerpen. Ook het gebiedsprogramma ARO (Arendonk, Ravels, Oud-Turnhout) is deel van dienst Landbouw. Met dit gebiedsprogramma zet provincie Antwerpen in op (be)leefbare landbouw en landschappen.

Wil je nog meer weten?

Je geeft leiding aan een dienst die vandaag bestaat uit 7 medewerkers. Je medewerkers hebben met jou een sterke leidinggevende achter zich staan, die hen stimuleert, motiveert en waar nodig ondersteunt. Samen met je medewerkers bepaal je de richting die de dienst uit gaat. Met jouw talent voor coördinatie versterk je de samenwerking tussen de medewerkers en met interne en externe partners. Je bent ook verantwoordelijk voor de financiële planning, de personeelsplanning en jaarplanning van de dienst.

Solliciteren?

Wil je als diensthoofd landbouw bij provincie Antwerpen aan de slag, dan doorloop je eerst de volgende selectiestappen:

• cv-screening, waar op basis van motivatiebrief, leidinggevende ervaring en ervaring met het thema landbouw, de sector en/of de stakeholders, maximaal 10 kandidaten naar het volgende selectieonderdeel doorgaan.
  • Je ontvangt een thuisopdracht.
  • Toelichting thuisopdracht en competentiegericht interview: op 3 oktober 2024 in het Provinciehuis (Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen).
  • Assessment (in de loop van oktober)

Solliciteer ten laatste zondag 15 september 2024. Overtuig ons met een krachtige motivatiebrief en cv waarom deze job jou op het lijf geschreven is. Vergeet niet je cv en motivatiebrief in één document op te laden.

Praktisch

We bieden je een voltijdse contractuele functie met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur. Je zal werken in het provinciehuis: Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen.