Kunst in het provinciehuis - Tussen Licht en Donker

03.10.2024

Vanaf 25 oktober 2024 kan je in het Antwerpse provinciehuis de collectiepresentatie Tussen Licht en Donker bezoeken.

Frans Masereel,  L' aveugle (houtsnede op papier), 1957
Frans Masereel, L' aveugle (1957)

In de herfst- en wintermaanden kan je in de kunstinstallatie wandelen van licht naar donker, van oost naar west, van dag naar nacht.

Tussen Licht en Donker toont een 100-tal kunstobjecten uit de collectie van de provincie Antwerpen. Sommige werken gaan voluit voor het licht. Andere hullen zich in duister. Zon tegenover maan. Centraal komt ‘Venice Lightbox (Santa Maria del Salute)’ te staan, een werk van David Claerbout dat slechts zelden wordt getoond. Het monumentale wandtapijt ‘Day and Night’ van Julien Van Vlasselaer, ooit ontworpen voor het vorige provinciehuis, vormt de achtergrond.

Met werk van onder meer David Claerbout - Julien Van Vlasselaer - Sarah De Wilde - Mark Swysen - Jef Verheyen - Henri van Straten - Sofie Muller - Stefan Annerel - Sam Dillemans - Georges Flips - Chantal Chapelle - Jan van der Loo - Jan Dries - Goedele Peeters - Leon De Smet - Jan Vaerten - Leo Reijnders - Mark Verstockt - Narcisse Tordoir - Frie J. Jacobs - Filip Francis - Gustave De Smet - Jack Godderis - Frans Masereel - Frank Maieu - Fred Bervoets - Luc Tuymans - Pol Mara - Paul Van Hoeydonck - Hugo Heyens.

Tussen Licht en Donker: praktische info

Wanneer

Van 25 oktober 2024 tot 14 maart 2025 tijdens de openingsuren van het provinciehuis: op werkdagen van 8 tot 18 uur (gesloten tijdens weekends, op feestdagen en tussen kerst en nieuwjaar).

Waar

Provinciehuis Antwerpen, Koningin Elisabethlei 22, Antwerpen

Prijs

Meer info

Meer info vind je op de pagina Tussen Licht en Donker.