StimulanZ
Waarom ?
Om tegemoet te komen aan deze uitdagingen is het ontwikkelen van hybride leeromgevingen voor (toekomstige) zorgverleners met aandacht voor aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt, interprofessioneel samenwerken en technologische wendbaarheid van groot belang.
Voor wie ?
(toekomstige) zorgverleners en onderwijsinstellingen
Wat doen we ?
Bestaande simulatieomgevingen in de zorgsector worden in kaart gebracht en een lerend netwerk van onderwijsinstellingen, het werkveld en kennisorganisaties wordt opgezet. Ook worden simulatieomgevingen, trainingen en een professionaliseringaanbod voor (toekomstige) zorgverleners én opleiders gecreëerd en getest.
Hoe pakken we dit aan?
- We zetten een grensoverstijgend lerend netwerk op om ervaringen uit te wisselen én het bestaand potentieel van simulatieomgevingen in kaart te brengen.
- We creëren, implementeren, testen en evalueren diverse simulatieomgevingen – en scenario’s voor opleidingsniveaus 2 tem 7 via de design thinking aanpak.
- We ontwikkelen een trainingsaanbod voor lerenden en opleiders over technologische wendbaarheid en simulatieomgevingen.
- Via praktrijkgericht onderzoek monitoren én evalueren we de ontwikkelde producten en het gevolgde proces. Zo krijgen we zicht op randvoorwaarden, barrières en succesfactoren voor krachtige simulatieomgevingen.
Partners
In het project ‘StimulanZ’, dat drie jaar zal lopen werken tien Vlaamse en Nederlandse projectpartners werken samen: Provincie Antwerpen, Universiteit Antwerpen, Fontys Hogescholen, AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen, Avans, Summa College, AP Hogeschool, Regionaal Technologisch Centrum-Antwerpen, VIVES-Noord en VIVES-Zuid.
APB Gouverneur Kinsbergencentrum (GKC) is de projectleider en zorgt ervoor dat het project in goede banen loopt. We werken binnen het Interreg Vlaanderen-Nederland programma VI met financiële steun van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. We krijgen hierbij ook steun van Provincie Antwerpen.