Horeca - keuken & zaal (sneltraject eenjarig Hotelbedrijf)

eenjarig traject horca

Van algemene bereidingstechnieken tot zaalversnijdingen, over desserten en wijnkennis: je leert het direct in de praktijk. Het éénjarig traject Hotelbedrijf is zonder twijfel het neusje van de zalm.

De opleiding bestaat uit drie periodes van tien lesweken, waarin je vanaf de basis begint. Voorkennis is dus niet nodig. Je volgt les in de nieuwste en professioneel uitgeruste leslokalen, keukens en restaurants op campus PIVA, afgewisseld met uitstappen naar een wijngaard, kaasmeester, vroegmarkt,… Onze inspirerende chefs hebben stuk voor stuk ervaring opgedaan in de horeca en geven dit met veel passie aan jou door. Ze zorgen ervoor dat jij hoogstaande culinaire gerechten aflevert.

Je oefent het eerste semester voor gasten in onze bistro, in het tweede semester sta je in ons klasse-restaurant Hof van Leysen. Je doet een banket voor meer dan 50 gasten en organiseert mee een Streetfoodfestival.

Als kers op de taart loop je 4 weken stage in een klasse-restaurant. Zo stroom je uit als een volleerd kok en kelner.  ! Nieuw: vanaf het schooljaar 23-24 kan je ook je stage lopen in het buitenland. CVO Vitant beschikt over een Erasmus+-accreditatie in het domein beroepsonderwijs en –opleiding. Mogelijke bestemmingen zijn Nederland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Tsjechië.

Ontdek deze opleiding

• Ontdek alles over deze opleiding en download de uitgebreide brochure onderaan deze pagina.
  • Bekijk de filmpjes met getuigenissen  van cursiste Alanis, cursist Arthurchef Dimitri, chef Kevin, en chef Wouters
  • Volg onze cursisten op hun Instagramaccount: Horeca_switch waar we filmpjes en foto's delen uit de les en stageplaatsen.
  • Kom langs op onze campus. Met een persoonlijk gesprek bezorgen wij jou informatie op maat. Mail naar bonnie.peeters@cvovitant.be

Voor wie?

• Iedereen vanaf 18 jaar.
  • Zowel schoolverlaters als carrièreswitchers zijn welkom. De leeftijden in deze opleiding zijn zeer divers!
  • Ben je werkzoekend? Dan kan je deze opleiding volgen via de VDAB.
  • Ook cursisten uit Nederland zijn welkom. We geven hen advies op maat.

Hoelang duurt de opleiding?

• De opleiding start in september en eindigt in juni van datzelfde schooljaar.
  • Je doorloopt drie periodes van tien lesweken.
  • Je sluit de opleiding af met een stage van vier weken.  Sinds het schooljaar '23-'24 kan je deze stage ook doen in het buitenland.

Wanneer en waar heb ik les?

• Je volgt voltijds les, van maandag tot vrijdag, 8u30 tot 15u.
  • De lessen vinden plaats in hartje Antwerpen op Campus PIVA, Desguinlei 244, 2018 Antwerpen.

Hoeveel kost de opleiding?

• Je betaalt 1,50 euro per lesuur. Reken ook op kosten voor de aankoop van cursusmateriaal en grondstoffen. Je hebt ook geschikte praktijkkledij en een materiaalset nodig.
  • Wij bekijken samen met jou of je in aanmerking komt voor vrijstellingen van inschrijvingsgeld, kortingen en premies.
  • Als je deze opleiding combineert met de opleiding Aanvullende Algemene Vorming, behaal je je diploma secundair onderwijs. je kunt dan het inschrijvingsgeld volledig terugvragen aan de overheid.
  • Ben jij werkzoekende? Deze opleiding is erkend door VDAB. Je kan ze volgen als je ingeschreven bent als werkzoekende en als ze past in je traject naar werk. Als je aan alle voorwaarden voldoet, financiert VDAB deze opleiding. Je kan ze ook volgen met behoud van uitkering.

Stel je vraag en kom langs

Heb je interesse in deze opleiding of wil je gewoon iets meer weten? Aarzel dan niet om ons te contacteren.

• Contacteer onze opleidingsverantwoordelijke Bonnie Peeters via mail: bonnie.peeters@cvovitant.be of telefoon: 03 242 26 19. Zij beantwoordt je vragen.

• Persoonlijke gesprekken: van 17 juni tot 4 juli kan je langskomen voor een persoonlijk gesprek. Voorzie nu al je afspraak via bonnie.peeters@cvovitant.be.  Onze school is gesloten van 5 juli tot en met 19 augustus. In die perionde kan je enkel vragen stellen via mail.

• Kom naar onze infodagen op 2 juli '24 of 20 augustus '24 van 10 tot 21 uur.

Inschrijven: stel je tijdig kandidaat

De inschrijvingen voor het eenjarigtraject beginnen op 1 maart 2024. Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor deze waardevolle opleiding. Zodra de klas vol is (30 cursisten) sluiten de inschrijvingen. Schrijf je dus snel in om je plaats te garanderen!

Inschrijven kan tijdens de openingsuren van het secretariaat of je vraagt een persoonlijke afspraak met onze opleidingsverantwoordelijke Bonnie Peeters via mail: bonnie.peeters@cvovitant.be of telefoon: 03 242 26 19.

Opgelet: van 5 juli tot 19 augustus is de school gesloten en kan je niet inschrijven. Je kan wel je interesse laten weten aan bonnie.peeters@cvovitant.be. De volgorde van inschrijven wordt bepaald door de datum van contactname.